Geef mij een kans door Susan May Warren

geef mij een kansZelf ben ik opgegroeid in een dorpje waar een roddel eerder het eind van het dorp bereikte, dan ik op mijn fiets. Wonen in een klein dorp heeft voor- en nadelen. In het dorpje Deep Haven hebben vier jongeren een heerlijke jeugd, totdat er een ernstig ongeluk gebeurt. Jensen heeft Felicity, vrouw van Darek en moeder van Tiger, doodgereden. In plaats van een gevangenisstraf moet hij een taakstraf uitvoeren, maar het dorp geeft hem de schuld van het ongeluk en oordeelt hard over hem. Ivy Madison wil zich gaan vestigen in Deep Haven. Het lijkt haar een heerlijk dorp. Ze heeft in veertien pleeggezinnen gewoond en hoopt hier te aarden. Als ze Darek Christiansen en zijn familie ontmoet, wil ze daar graag bij horen. Ze werkt als assistent-aanklager en schrikt als ze beseft dat zij er de oorzaak van is, dat Jensen een taakstraf heeft gekregen. Een zaak op papier lijkt minder ingewikkeld dan een situatie in het echte leven. Ze was al gewaarschuwd: “Het recht kan heel wat verschillende tinten aannemen, zeker in een klein plaatsje.” Ivy raakt steeds meer betrokken bij Darek en Tiger. Het wordt steeds moeilijker om werk en privé gescheiden te houden. Dan wordt het dorp bedreigd door een grote bosbrand. Eendrachtig proberen de bewoners het vuur te bestrijden. Kunnen ze het dorp op tijd redden van de vernietigende vlammenzee?

Een goed verhaal over veroordeling, vergeving en genade. De karakters zijn goed uitgewerkt. Hoe moet je je beste vriend vergeven dat hij je vrouw heeft doodgereden? Hoe kun je daar zelf mee omgaan? De drie betrokkenen worstelen met hun gevoelens en uiteindelijk vindt er een diepgaand helingsproces plaats, waardoor harten weer open staan voor vriendschap en liefde.

Van Susan May Warren ben ik wat meer spannende boeken gewend, zoals de serie over Rusland. Maar haar verhalen zitten altijd steengoed in elkaar en dit is ook een echte aanrader. Over de familie Christiansen heeft ze zes delen en nog een deel 0,5 en 3,5 geschreven. ‘Geef mij een kans’ werd in september 2016 uitgegeven en inmiddels is in juni 2017 deel 2 ‘Waarom jij’ ook al verschenen bij Uitgeverij Voorhoeve.

Een gedachte over “Geef mij een kans door Susan May Warren

Plaats een reactie